Jak wypromować lokal gastronomiczny?

Autor     sie 30, 2018     Home , Rozwiązania dla gastronomii , Porady    0 Komentarzy
Jak wypromować lokal gastronomiczny?

Chcesz dowiedzieć się, jak wypromować lokal gastronomiczny? Sposobów jest wiele, a niektóre wcale nie wiążą się z dużymi wydatkami. Oto sprawdzone pomysły, dzięki którym Twoja restauracja przyciągnie więcej gości. Wybierz te najbardziej dostosowane do Twoich potrzeb i przekonaj się o ich skuteczności.

Potęga e-marketingu

W dzisiejszych czasach nie można pozwolić sobie na pominięcie promocji w Internecie. Obecnie niemal wszyscy spędzamy dużo czasu on-line, dlatego e-marketing to coś, dzięki czemu Twoja restauracja może zyskać mnóstwo nowych klientów. Wypromowanie lokalu jest możliwe dzięki portalom społecznościowym, systemom reklamowym Google, blogom firmowym czy profesjonalnym narzędziom monitorującym Internet. Będąc w sieci, można zdziałać naprawdę dużo.

Profile w mediach społecznościowych

Media społecznościowe takie jak Facebook, Twitter i Instagram to niezwykle rozbudowana sieć. Prowadzenie profilu firmy to bardzo popularna i niewymagająca dużych inwestycji forma promocji. Polubienia i komentarze pod postami oraz zdjęciami są zauważane przez wielu użytkowników portalu. Oczywiście trzeba na bieżąco reagować na to, co dzieje się na fanpage’u (w tym odpowiadać na wiadomości). Konieczne jest także monitorowanie komentarzy dotyczących lokalu - pojawiają się one również w innych obszarach internetu. Dobrym pomysłem jest tworzenie wydarzeń na Facebooku. Jeśli zamierzasz urządzić zabawę sylwestrową lub na przykład degustację wina, zaproś stałych i potencjalnych klientów.

Google Ads

Google Ads, czyli kontynuacja Google AdWords pozwala na dotarcie do klientów i zaistnienie na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Osobom, które nie potrafią obsługiwać tego programu i nie mają czasu na zgłębianie jego tajemnic, warto polecić zatrudnienie specjalistów. Dzięki nim kampania da optymalne wyniki.

Trzeba też pamiętać o darmowych bazach lokali gastronomicznych. Są one przeglądane przez wiele osób, które chcą dobrze zjeść. Istotna jest też obecność w serwisach takich jak Google Maps, Zomato czy Trip Advisor.

Marketing offline - nie wszystko kręci się wokół internetu

Współpraca z mediami

Potencjalni klienci mogą dowiadywać się z różnych źródeł o Twojej restauracji . Nawiąż współpracę z lokalnymi mediami, ponieważ wciąż dużo osób słucha radia i czyta gazety. Reklama zamieszczona w gazecie czy w broszurze to jeden z tradycyjnych, wciąż skutecznych sposobów promowania lokali gastronomicznych. Jeśli planujesz dopiero otwarcie restauracji albo przygotowujesz interesujący event, możesz zaprosić na to wydarzenie dziennikarzy.

Niech Cię znajdą!

Pozwól się znaleźć, umieszczając w pobliżu swojej restauracji banery i kierunkowskazy prowadzące do lokalu. Przydadzą się także plakaty oraz ulotki. Nie bez znaczenia jest także to, komu powierzysz zadanie wręczania ulotek przechodniom. Ta osoba ma przecież reprezentować Twoją restaurację. Osoby zapraszające gości do Twojego lokalu mogą też wręczać przechodniom specjalne kupony na zniżki. Taki zabieg może zachęcić jeszcze więcej osób.

Identyfikacja wizualna lokalu

Niektórym wydaje się, że jest to szczegół, ale w rzeczywistości logo restauracji bardzo wiele mówi o jej charakterze. Najlepiej będzie, jeśli zlecisz jego wykonanie profesjonaliście. Nietrafione logo, które razi swoją estetyką osoby o wyszukanym guście, nie przyniesie Ci nowych klientów! Jeśli jeszcze nie otworzyłeś restauracji, ale wybrałeś już miejsce i trwa remont, możesz zawiesić szyld nad drzwiami. To rozbudzi ciekawość Twoich potencjalnych klientów.

Powiązane produkty

Zapytaj eksperta

4.8 /5
23 ocen