Jak zwiększyć sprzedaż na Święta Bożego Narodzenia

Autor     lis 8, 2019     Home , Rozwiązania dla handlu    0 Komentarzy
Jak zwiększyć sprzedaż na Święta Bożego Narodzenia

Święta Bożego Narodzenia to bez wątpienia dla sklepów jeden z najgorętszych okresów. Prezenty, stroje, dekoracje, składniki wigilijnych potraw - długo by wymieniać, jak wiele rzeczy poszukujemy tuż przed tym wyjątkowym czasem. Nie da się jednak ukryć, że w niektórych miejscach ludzie chętniej robią zakupy niż w innych. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o różnice cenowe, ale raczej o całokształt, który wpływa na popularność poszczególnych sklepów. Jak zwiększyć sprzedaż przed świętami i tym samym - co zrobić, aby to właśnie nasz sklep był częściej odwiedzany niż inne?

Po pierwsze - zaplanuj działania

Mimo, że świąteczna atmosfera nierozerwalnie kojarzy nam się z końcówką roku, przygotowania do tego okresu należy rozpocząć zdecydowanie wcześniej. Każde owocne działania rozpoczyna się od planu i w tym przypadku również ma to swoje odzwierciedlenie. Pierwsze przygotowania do strategii bożonarodzeniowych tak naprawdę najlepiej jest rozpocząć już w okolicach września bądź też najpóźniej października. Czy nie jest to za wcześnie? Absolutnie nie, ponieważ dzięki planowaniu działań z wyprzedzeniem można starannie opracować strategię marketingową i w 100% ją zrealizować. 

Nie ma takiej branży, która nie może liczyć na zyski w okresie świąt Bożego Narodzenia. Ludzie wydają coraz więcej, potrzeby dotyczą coraz szerszego asortymentu, w związku z czym dzięki starannie zaplanowanej strategii można mieć nadzieję na zyski tak naprawdę w każdym rodzaju sklepów - niezależnie od tego, czy sprzedajemy artykuły spożywcze, ogrodnicze, samochody czy też odzież. Po raz kolejny jednak warto zaznaczyć - osiąganie zysków rozpoczyna się od starannego i wcześniejszego planowania.

Przyjrzyj się sprzedaży w okresie świątecznym z zeszłego roku. Może zapisałeś jakieś wnioski albo któreś z Twoich działań przyniosło zyski. Jeśli tak, to wykorzystaj to również w tym roku. Koniec roku nie oznacza całkowitego zamknięcia sprzedaży - oznacza, że czas wyciągnąć wnioski na kolejny i ciągle dążyć do udoskonalania swoich strategii.

Jak zwiększyć sprzedaż przed świętami, czyli kilka strategii dla sklepów stacjonarnych

Na pytanie "Jak zwiększyć sprzedaż?" najłatwiejszą odpowiedzią byłoby bez wątpienia przyciągnięcie większej ilości klientów. To, co jednak wydaje się oczywiste wymaga wielu przygotowań i starannego dopracowania poszczególnych działań. Ludzie są wzrokowcami, dlatego ogromną rolę w okresie świątecznym odgrywają dekoracje i całe otoczenie sklepu. Wysmakowany, dopracowany w najmniejszym detalu i przystosowany do zróżnicowanej grupy odbiorców - właśnie taki powinien być wystrój bożonarodzeniowy. Oczywiście zakupom powinna towarzyszyć muzyka, która w znaczący sposób przyczynia się do osiągnięcia idealnej, radosnej atmosfery.

Boże Narodzenie to okres zwiększonej ilości klientów, a co za tym idzie - możliwości awarii sprzętu. Chyba nie ma drugiej równie denerwującej rzeczy jak niedziałające wagi, awarie terminala czy też inne usterki powodujące kolejki i konieczność dłuższego czekania. Warto już wcześniej sprawdzić, czy wszystko działa tak jak powinno i czy aby na pewno nasze kasy fiskalne będą w stanie sprostać wzmożonej eksploatacji.

Zakupy przedświąteczne tak naprawdę rozpoczynają się już w listopadzie. Pamiętajmy więc o wszystkich datach, które mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Bez wątpienia należy do nich "Czarny Piątek", który jednoznacznie kojarzy się z promocjami i najatrakcyjniejszymi ofertami. Jeśli starannie zaplanujemy swój marketing na ten dzień, to zanotujemy wtedy spore zyski - a oto przecież chodzi.

Nie zapominajmy o reklamie, bo to ona jest jedną z czołowych odpowiedzi na to, jak zwiększyć sprzedaż przed świętami. Stańmy się rozpoznawalni, czy to poprzez atrakcyjne gratisy z naszym logo czy też ciekawe plakaty. Nie zapominajmy o sile reklamy internetowej. 

Ponad wszystko jednak bądźmy czujni. Analizujmy wszystkie dane związane z preferencjami klientów czy też ich opiniami dotyczącymi wyboru sklepów w okresie przedświątecznym. Uwzględniajmy to w swoim planie, a zwiększenie sprzedaży przed świętami stanie się faktem.

Przeczytaj również o wystroju lokalu gastronomicznego na święta.

Powiązane produkty

Zapytaj eksperta

4.8 /5
23 ocen