Akcja “Tu pijesz bez słomki“

Autor     paź 19, 2018     Home , Rozwiązania dla gastronomii    0 Komentarzy
Akcja “Tu pijesz bez słomki“

Słomki - to właśnie one stały się przyczyną polemiki i dyskusji na temat zanieczyszczenia środowiska. Stworzone z plastiku, mocno zanieczyszczają środowisko i rozkładają się przez ponad 500 lat. W takiej sytuacji trzeba zadać sobie pytanie - czy ten niepozorny element jest na pewno niezbędny? Czy można z niego zrezygnować? Czy restauracje stać, by całkowicie odrzucić słomki?

Tu pijesz bez słomki

Do rezygnacji z plastikowych słomek namawiają autorzy akcji Tu pijesz bez słomki. Inicjatorem akcji jest fundacja Lonely Whale, która postawiła sobie za zadanie przekonać właścicieli restauracji i lokali gastronomicznych, by całkowicie zrezygnowali z podawania swoim gościom słomek do napojów.

Korzyści marketingowe

Taka decyzja podjęta przez daną restaurację może na początek wydawać się nieco kontrowersyjna. Wszak klienci przyzwyczajeni do picia soków czy drinków przez słomkę, mogą poczuć się zdegustowani ich brakiem. Trzeba spojrzeć jednak na to w inny sposób - tradycyjne słomki powoli wychodzą już z mody i nie są spotykane tak często jak kiedyś. Picie przez słomkę nie jest już traktowane jako coś wyjątkowego. Owszem - tak było w latach osiemdziesiątych czy dziewięćdziesiątych XX wieku, kiedy pod wpływem amerykańskich seriali zachwycaliśmy się tamtejszymi gwiazdami, sączącymi przez słomkę drinki z palemką. Żyjemy jednak w innych czasach i to co jeszcze kilkanaście lat temu było w modzie, dziś nie jest już tak interesujące.

Poza tym, panująca obecnie coraz większa moda na ekologię sprzyja firmom, które propagują u siebie przyjazne dla natury rozwiązania. Również restauracje chcące iść tym nurtem mogą zyskać wielu nowych klientów, wśród osób będących zwolennikami zdrowego stylu życia.

Doskonałym narzędziem do propagowania takich idei jest internet, dzięki któremu dany lokal ma możliwość informowania szerokiej grupy odbiorców o swoich ekologicznych praktykach. Powstają obecnie różnego rodzaju rankingi, promujące ekologiczne restauracje. Obecność restauracji w takim rankingu jest niezwykle korzystna dla danego lokalu z punktu widzenia długofalowej strategii marketingowej. Jeżeli uda się przy tym trafić do klientów "eko", lokal taki ma szansę poprzez pozytywne wyróżnienie spośród swojej konkurencji zyskać wielu nowych gości, którzy z pewnością docenią fakt szczególnego dbania o ekologię.

Akcja Tu pijesz bez słomki zachęca również do stosowania zamienników plastikowych słomek. Na rynku rozwija się coraz więcej firm, oferujących wyroby metalowe, bambusowe, czy nawet jadalne. Należy jednak pamiętać, że celem akcji jest namawianie zarówno właścicieli restauracji jak i samych konsumentów do całkowitej rezygnacji z wszelkiego rodzaju słomek, co z pewnością miałoby korzystny wpływ na stan naszego środowiska. Akcja już na samym jej początku odniosła duży sukces, ponieważ w ciągu zaledwie 3 dni od startu, aż 150 lokali gastronomicznych zdecydowało się wziąć w niej udział.



Powiązane produkty

Powiązane posty

Odpowiedz

* Imię:
* E-mail: (niewidoczny)
   Strona WWW: (URL z http://)
* Komentarz: