Herbata do restauracji

Autor     lis 1, 2019     Home , Rozwiązania dla gastronomii    0 Komentarzy
Herbata do restauracji

Prowadząc restaurację, nie można zapominać o wprowadzeniu do menu wyboru różnych gatunków herbat, które są napojem chętnie pitym nie tylko w okresie jesienno - zimowym. Herbata do restauracji powinna być starannie dobrana tak, by zaspokoić nawet jej koneserów.

Herbata do restauracji – dlaczego powinna być najlepszej jakości?

Dlaczego dobra herbata w restauracji jest istotna? Herbata jest jednym z napojów, który pozwala podkreślić smak potraw. Taki efekt można osiągnąć, serwując tylko wysokogatunkowe herbaty o odpowiednim aromacie. Dobra herbata może być jednym z atutów restauracji. Goście lokalu na pewno docenią możliwość wyboru wśród różnych gatunków herbat czarnych, zielonych o naturalnym smaku, z dodatkami lub aromatyzowanych. Herbata do gastronomii jest jednym ze szczegółów, o jakim nie można zapominać. Nawet jeżeli jedzenie jest na wysokim poziomie, dobre wrażenie może popsuć serwowanie kiepskiej jakości herbat. Tym bardziej, że herbata zazwyczaj stanowi zwieńczenie posiłku. Dlatego planując zakupy warto poświęcić trochę czasu, zapoznać się z gatunkami herbat i wybrać takie, które będą pasowały do charakteru lokalu.

Czym charakteryzuje się herbata wysokiej jakości?

Jak już wcześniej wspomniano herbata do restauracji powinna być najwyższej jakości. Na co trzeba zwrócić uwagę, wybierając herbatę? Wysokogatunkowa herbata powinna być zbierana ręcznie i pochodzić z upraw z wieloletnią tradycją o dużym doświadczeniu. Najwyższej jakości liście będą pozyskiwane z upraw posiadających certyfikaty potwierdzające jakość ekologiczną i poszanowanie praw pracowników. Najwięcej aromatu mają oczywiście herbaty liściaste, jednak ze względów logistycznych herbata do gastronomii często jest kupowana w saszetkach. W takim wypadku warto zadbać o to by liście stanowiły większość zawartości saszetki i miały wystarczająco dużo miejsca do rozwinięcia się przy zaparzaniu. Zawsze przed zakupem warto dokładnie sprawdzić skład. Najlepsze herbaty to te zawierające duży udział liści i bez sztucznych aromatów.

Jak podawać herbatę w lokalu gastronomicznym?

Zakup wysokogatunkowej herbaty to nie wszystko. Niezwykle istotny jest także sposób zaparzenia, proporcje i sposób podania. Już na etapie zakupów powinno się uzyskać informację jak parzyć konkretny gatunek herbaty. Warto także zainwestować w szkolenie personelu w tym zakresie. Dbałość o odpowiednie proporcje umożliwi uzyskanie najlepszego aromatu. Herbata powinna być podawana w dzbanku wyposażonym w sitko do zaparzania. Najlepiej smakuje pita z porcelanowych filiżanek.

Herbata do restauracji – dlaczego warto mieć różne rodzaje?

Czasy, kiedy goście restauracji wybierali głównie czarną herbatę odeszły w zapomnienie. Mimo że nadal jest ważną pozycją w menu gorących napojów, coraz więcej osób decyduje się na nowe smaki. Obowiązkowo w każdej restauracji czy kawiarni powinno się serwować także herbaty zielone, różne gatunki czarnych, aromatyzowane i z naturalnymi dodatkami. Różne rodzaje herbat będą podkreślały konkretne smaki np. Earl Grey doskonale komponuje się z dziczyzną i wyrazistymi w smaku serami. Zielona herbata podana po posiłku wspomaga trawienie.

Inwestycja odrobiny czasu  w wybranie herbat do gastronomii na pewno się opłaci. Goście restauracji i kawiarni doceniają dbałość o szczegóły. Tylko wysokiej jakość herbata, odpowiednio podana pozwoli w pełni delektować się smakiem.

Przeczytaj również jak otworzyć herbaciarnię.

Powiązane produkty

Zapytaj eksperta

4.8 /5
23 ocen