Wagi sklepowe

Dobranie odpowiedniego i jak najlepszego urządzenia, jakim jest waga sklepowa to spore wyzwanie. Jest ono związane z dogłębną analizą jej licznych funkcji, a także analizą potrzeb, zależnych od stanowiska, w którym dana waga będzie używana. Obecnie na rynku producenci oferują coraz większy wybór wag sklepowych, w różnych rodzajach. Część z nich ...

Dobranie odpowiedniego i jak najlepszego urządzenia, jakim jest waga sklepowa to spore wyzwanie. Jest ono związane z dogłębną analizą jej licznych funkcji, a także analizą potrzeb, zależnych od stanowiska, w którym dana waga będzie używana. Obecnie na rynku producenci oferują coraz większy wybór wag sklepowych, w różnych rodzajach. Część z nich okazuje się być niezastąpiona jako waga samoobsługowa (na przykład na stoiskach z warzywami i owocami bądź ze słodyczami, które kupujemy na wagę). Inne z kolei świetnie sprawdzą się podczas współpracy z pozostałymi urządzenia w sprzedażowym systemie. Wszystkie te wagi można podzielić na kilka kategorii i zastosowań.

Główny podział to ten na wagi przemysłowe i sklepowe. Wagi sklepowe to te, których używa się w sklepie przy kliencie bądź też klient sam z nich korzysta. Z kolei wagi przemysłowe to urządzenia stosowane w sklepach oraz pozostałych przedsiębiorstwach handlowych. Znaleźć je możemy na zapleczach sklepów i marketów. Producenci oferują poza tym również inne rodzaje wag, jak chociażby wagi dynamiczne, laboratoryjne czy też samochodowe.

Wagi sklepowe dzielimy na:

  • wagi kalkulacyjne
  • wagi proste i wagi kontrolne
  • wagi etykietujące

Jest to najprostszy podział wag sklepowych. Wśród wyszczególnionych grup można wyróżnić także po kilka podgrup.

Wagi etykietujące

Każda waga etykietująca powinna mieć te same funkcje, co waga prosta i waga kontrolna. Waga etykietująca umożliwia dodatkowo także drukowanie etykiet zawierających kod kreskowy oraz wszelkie pozostałe informacje dotyczące sprzedawanego produktu. Nowe wagi etykietujące dają możliwość wydruku etykiety z takimi danymi, jak: kod kreskowy, informacje podstawowe, czyli nazwa towaru, cena za kilogram, masa oraz należność, a do tego jeszcze datę przydatności do spożycia, datę produkcji, dane dotyczące pochodzenia towaru, skład produktu, napisy reklamowe, logo firmy i elementy graficzne. Ilość tych wszystkich danych zależy wyłącznie od tego, co zaprogramujemy w pamięci danej wagi. Wagi etykietujące wykorzystuje się głównie w takich sklepach, gdzie produkty inaczej się mierzy, a inaczej opłaca. Przykładem są markety, które posiadają osobne stoiska wędliniarskie i mięsne, bądź też samoobsługowe stoiska z warzywami i owocami. Taką wagę można też bez trudu podłączyć do komputera. Jest to zazwyczaj nawet wymagane, aby móc odpowiednio zaprogramować nazwę produktu oraz inne dane go dotyczące.

Wagi kalkulacyjne

Wagi kalkulujące posiadają więcej funkcji niż wagi kontrolne. Ich główną różnicą jest to, że kalkulacyjne posiadają możliwość wprowadzania do pamięci obsługiwanego urządzenia cenę jednostkową danego towaru, potrafią też obliczyć należność za zważony towar. Czasami cenę jednostkową da się też wprowadzić ręcznie, już po zważeniu produktu. Wagi kalkulacyjne używane są zazwyczaj w niedużych punktach handlowych, przykładowo mogą to być niewielkie sklepy spożywcze, które mają tylko jedno stoisko kasowe, oraz stragany na bazarze. Należność, którą wyliczy urządzenie, trzeba ręcznie wprowadzić na kasę fiskalną, aczkolwiek część nowszych wag kalkulacyjnych da się już od razu podłączyć do kasy fiskalnej bądź też komputera. Warto wiedzieć, że wagi kalkulacyjne nie potrafią wydrukować etykiety.

Wagi proste i inaczej kontrolne

To najprostszy rodzaj wag sklepowych. Ich zadaniem jest jedynie podanie masy ważonego produktu. Tych wag używa się głównie w zakładach przemysłowych, mniejszych punktach handlowych oraz w gastronomii. Zasilają je najczęściej akumulatory, dlatego dobrze sprawdzą się na giełdzie, bazarze bądź targowisku.

Więcej

Filtruj

Dokładność odczytu
Rozwiń filtry
Szerokość pomostu
Głębokość pomostu
Legalizacja
na stronę
Wybierz do 3 produktów
Gratuluję wyboru, produkt jest już w Twoim koszyku! Przejdź do koszyka.
Pokazuje 1 - 20 z 70 elementów

O naszej firmie

SAS Spółka z o.o. Sp.k. powstała w 2008 roku, ale jest kontynuatorem działalności realizowanej pod marką SAS od 1990 roku (najpierw jako Zakład Handlowo-Usługowy "SAS" Sławomir Strzempek, później SAS Sp. z o.o.). Firma od początku swojej działalności siedzibę ma w Zielonej Górze przy ul. Chmielnej 15. Aktualnie posiadamy również 2 biura handlowe: w Gorzowie ul. Okólna 29 oraz Poznaniu ul. Główna 31 oraz ponad 30 pracowników - fachowców w swoich dziedzinach (większość z ponad 5 letnim stażem

Czytaj więcej

Pracownicy SAS i nasi dostawcy, bo siła tkwi w dobrej współpracy

Newsletter

Zapisz się na newsletter ! Spersonalizowane porady ekspertów oraz informacje o nowościach i promocjach prosto na Twój e-mail.

Wybierz kategorie które Cię interesują