Śniadanie w hotelu - jak je zorganizować?

Autor     sie 1, 2019     Home , Rozwiązania dla gastronomii    0 Komentarzy
Śniadanie w hotelu - jak je zorganizować?

Dobrze zaplanowane i przygotowane śniadanie w hotelu może stanowić jeden z istotnych argumentów przemawiających za pozytywną opinią o obiekcie. Ocena wystawiona przez gości, którzy są zadowoleni z porannego posiłku, będzie wyższa, niż tych, którzy nie mieli okazji skorzystać z usług hotelowej gastronomii. Dotyczy to zarówno klientów biznesowych, jak i osób przyjeżdżających w celach urlopowych i wypoczynkowych. Jak zorganizować posiłek, by klienci byli zadowoleni?

Forma podania

Preferowaną formą śniadań jest szwedzki bufet. Konsumenci lubią mieć możliwość wyboru. Przy licznej grupie gości jest to wygodna forma serwowania posiłku zarówno dla konsumentów, którzy mogą wybierać ulubione potrawy, jak i dla obsługi, która ma uproszczoną pracę przy przygotowaniu pożywienia. Niewątpliwym ułatwieniem dla personelu będzie odpowiedni sprzęt, przy użyciu którego przyszykowanie śniadania przebiegnie sprawniej, a jego forma będzie bardziej atrakcyjna wizualnie. Krajalnice do wędlin i sera pomogą podzielić pożywienie na równe części. Dzięki nim podawane jedzenie będzie świeże i estetyczne. Duże znaczenie ma również gustowna zastawa stołowa i odpowiednie rozmieszczenie produktów. Nieodłącznym elementem porannego posiłku jest kawa. Część gości zaczyna od niej dzień, dlatego warto postarać się, by była dobrej jakości, najlepiej świeżo mielona. W przygotowaniu odpowiedniego napoju pomoże porządny ekspres.

Podstawową kwestią jest higiena i porządek. Sala, w której odbywa się śniadanie, powinna być bezwzględnie czysta, tak jak i naczynia, w których serwujemy jedzenie.

Obfitość i różnorodność posiłków

Klienci, którzy przebywają w hotelu dłużej, mogą być znudzeni, gdy każdego dnia będzie czekało na nich identyczne śniadanie. Dlatego dobrze jest wzbogacić posiłki i poza podstawowymi elementami serwować, np. sezonowe dodatki. Konsumenci cenią regionalne smaki, dlatego wzbogacenie menu o tradycyjne wyroby tożsame dla danego miejsca będzie atrakcyjnym urozmaiceniem.

Ważne jest, by pamiętać, że w dzisiejszych czasach ludzie stosują diety i cierpią na różne nietolerancje pokarmowe, dlatego dobry restaurator powinien zadbać o to, by każdy mógł wybrać coś dla siebie.

Produkty, z których przyrządzane są posiłki powinny być wysokiej jakości. Obecnie, świadomi konsumenci stawiają na zdrowy tryb życia i znaczące jest dla nich to, by pożywienie było wartościowe.

Śniadanie w hotelu - obsługa i atmosfera

Profesjonalny personel stanowi fundament dobrze prosperującej bazy hotelowej i gastronomicznej. Dobra atmosfera i życzliwi pracownicy sprawiają, że goście chcą przebywać w danym miejscu, a ich zadowolenie wzrasta. Jeśli śniadanie będzie smaczne, klienci chętnie skorzystają też z kolejnych posiłków w restauracji, traktując ją jak sprawdzone i pewne miejsce.

Śniadanie w hotelu powinno być podawane w ustalonych godzinach. Warto zastanowić się jaką grupę docelową przyjmuje hotel, jeśli są to głównie klienci biznesowi, posiłek będzie spożywany wcześniej, niż przy gościach, którzy przyjechali w celach urlopowych. Oczywiście, możemy w jednym czasie przyjmować różne grupy klientów, ale wyczucie i odpowiednia organizacja pozwolą rozplanować sposób podawania, dokładanie i zadbania o posiłek tak, by nic na stole nie leżało przez kilka godzin wysychając, a także by niczego nie zabrakło dla osób, które na śniadanie przyjdą w późniejszych godzinach. Elastyczność pracowników wpłynie na zadowolenie klientów, jednak dobrze dobrany harmonogram pozwoli uniknąć chaosu organizacyjnego. Układając grafik personelu, powinniśmy mieć na względzie obłożenie w hotelu i dostosować liczbę pracowników.

Przeczytaj również na temat organizacji sylwestra w hotelu.

Powiązane produkty

Zapytaj eksperta

4.8 /5
23 ocen